MENEDZSERWEBSHOP
KKV-k fejlődését segítem!
Tartalomhoz ugrás
Szisztematikus problémamegodás
Fodor Tamás vezetési tanácsadó
Közzététel szerző: Fodor Tamás itt PDCA · Hétfő 02 Okt 2017
Tags: PDCAproblémamegoldás
Egy vállalat életében a probléma egy megoldásra, javításra váró, a szervezet működését rontó, gátló hiba, tényező, nem megfelelő működés. A problémamegoldás pedig a probléma hosszabb távú megoldása. A gyakori, mindennapos tűzoltás nem problémamegoldás, mert meg fog ismétlődni. A problémamegoldás egy tudatos, megtervezett folyamat, amelynek során feltárjuk a probléma gyökereit, a fejlesztés lehetőségét, amely alapján olyan megoldást dolgozunk ki, amely hosszú távra szól. A probléma-megoldás tehát probléma megelőzés.
 
A nyolc lépéses problémamegoldás a folyamatos fejlesztés, a PDCA elvet követi.
Ezen elv azt mondja, hogy először minden tevékenységünket tervezzük meg (Plan), majd hajtsuk  végre, csináljuk meg amit elterveztünk (Do), majd ellenőrizzük (Check) az  eredményeket és az eltérések, konklúziók alapján avatkozzunk be (Act) és javítsuk a tevékenységet. A javítási folyamat lehet egyszerű, amely nem igényel  tervezést, bonyolult, összetett esetben azonban ismét a tervezési szakasszal  kezdünk. Ha ezt folyamatosan csináljuk, akkor a tevékenység eredménye  folyamatosan  nőni fog- Ezen elvet figyelembe véve, a problémamegoldás 8 lépése a  következő:

8 lépéses problémamegoldás

Ezt a módszert először Videotonban alkalmaztuk, amelyről a YouTube-on található egy video (7 lépéses válságkezelés) amelyben részletesen ismertetem a válságkezelésünket.
A módszert egy konkrét példán keresztül a Egyre jobban c. könyvem mellékletében mutatom be részletesen.


Vissza a tartalomhoz