MENEDZSERWEBSHOP
KKV-k fejlődését segítem!
Tartalomhoz ugrás

Fodor Tamás, Szisztematikus problémamegoldás c. írása

Mit értünk a 8 lépéses szisztematikus problémamegoldáson

A szisztematikus problémamegoldás egy tudatos módszer, amely a a folyamatos fejlesztés PDCA elvén alapul. Ezen elv azt mondja, hogy először minden tevékenységünket tervezzük meg (Plan), majd hajtsuk végre, csináljuk meg amit elterveztünk (Do), majd ellenőrizzük (Check) az eredményeket és az eltérések, konklúziók alapján avatkozzunk be (Act) és javítsuk a tevékenységet. A javítási folyamat lehet egyszerű, amely nem igényel tervezést, bonyolult, összetett esetben azonban ismét a tervezési szakasszal kezdünk. Ha ezt folyamatosan csináljuk, akkor a tevékenység eredménye lépcsőzetesen, de folyamatosan nőni fog. Ennek tükrében a nyolc lépés a következő (zárójelben,a PDCA ciklus fázisai):
Probléma azonosítás (P)
Adatgyűjtés (P)
Adatelemzés (P)
Ok-okozati elemzés (P)
Megoldás tervezése (P)
Megoldás bevezetése (D)
Eredmények értékelése (C)
Véglegesítés (A)

Gyakorlati példák

A problémamegoldás lépéseit egy gyártási átfutási idő fejlesztésén és egy értékesítési mutatószám (KPI) javításán keresztül mutatom be.
Fodor Tamás, Szisztematikus problémamegoldás c. írása
Vissza a tartalomhoz