Könyv az üzleti folyamatok KPI és más mutatószámairól
Az alábbi videó végiglapozza a könyvet! Tekintse meg!
A könyv tartalma: üzleti folyamat mutatószám (indikátor, KPI) rendszer és alkalmazása
A KPI-k azaz kulcs-teljesítménymutatók (key performance indicator) és a KPI alapú grafikus műszerfalak (dashboard) felkapottak a menedzsment praxisban. Ám minden indikátor KPI? Az összes mutatószám a teljesítményhez kötődik, vagy kulcsfontosságú? A könyv válaszol ezekre a kérdésekre, rendbe teszi a fogalmakat, bemutatja az indikátorokat és gyakorlati példákat a következők szerint:
- Bevezetés: a vállalati szervezetekről, azok folyamatairól, a mutatószámok osztályozásáról és a mutatószám alapú menedzsmentről
- Teljesítménymutatók: 160 mutatószám definiciója, a mérési helyei és gyakorlati példák bemutatása üzleti folyamatonként
- Erdménymutatók: 38 mutatószám meghatározása, vállalati példák bemutatása különböző nézőpontokból
- Mutatószámok a gyakorlatban: mutatószámok kiválasztása és meghatározása, mikor és hol mérjünk, mutatószámok és a vezetői riportok, műszerfalak, üzleti folyamatok fejlesztése mutatószámok alapján
Összesen 272 oldal, részletes Ábra és táblázatjegyzék, Tartalomjegyzék, pár színes ábra, táblázat
A megértést és az olvasmányosságot izgalmas vállalatii példák, megtörtént, sokszor személyes esetek, 59 ábra és 34 táblázat segíti.
A könyvet azoknak a menedzsereknek ajánlom, akik az üzleti folyamatok teljesítményén keresztül kívánják a szervezetüket irányítani és fejleszteni!
Részletesen ...
A bevezető részben maghatározásra kerül az egy-egy konkrét folyamathoz kapcsolható teljesítményindikátor (performance indicator – PI) és a több folyamat következményeként létrejövő eredménymutató (result indcator – RI) és ezeken belül a kulcsmutatók (KPI, KRI) és ezek hierarchikus rendszere. A könyv elején az olvasó megismerheti a szerző szakmai pályafutását, a könyv születésének körülményeit, az író motivációját és céljait.
A következő nagy rész üzleti folyamatok szerint (tervezés, gyártás, szolgáltatás, marketing, értékesítés, belső erőforrás- (ezen belül cash-, eszköz-, és IT/tudás-), külső erőforrás- és vevőmenedzsment) összesen 160 teljesítményindikátort (PI és KPI) mutat be részletesen és példákkal szemléltetve. Ezek közül a kulcs-teljesítményindikátorok (KPI) külön kiemelésre kerülnek.
Egy új fejezet foglalkozik az eredménymutatókkal. Mivel ezek több procedúra összetett működéséből származnak, a 38 indikátor a működési-pénzügyi-, a vevői- valamint a munkatársi szemszögből kerülnek ismertetésre.
A befejező rész behatóan ismerteti a mutatószámok (PI, KPI, RI és KRI) alkalmazását a céges gyakorlatban, a vezetői riportokban és az üzleti folyamatok fejlesztésében. Ebben a részben olyan kérdések merülnek fel, mint a mutatók kiválasztása, az indikátorok kapcsolata a stratégiához, a mutatószámok ideális száma, a mérések gyakorisága, helyei, forrásai és az indikátorok helye a beszámolókban. Egy részletes esettanulmányon keresztül az olvasó megismerheti a mutatószám alapú folyamatfejlesztés lépéseit.
A mélyebb ismerkedést a hivatkozások támogatják, amelyek a legtöbb esetben internet linkek. Azért, hogy az ovasót ne terhelje a hosszú URL címek begépelése, a szerző megad egy weboldalt, amelyet felkeresve a hivatkozások egy kattintással elérhetők. A könyv fontosabb képei szinesben hasonlóan érhetők el egy weblapon./
A következő nagy rész üzleti folyamatok szerint (tervezés, gyártás, szolgáltatás, marketing, értékesítés, belső erőforrás- (ezen belül cash-, eszköz-, és IT/tudás-), külső erőforrás- és vevőmenedzsment) összesen 160 teljesítményindikátort (PI és KPI) mutat be részletesen és példákkal szemléltetve. Ezek közül a kulcs-teljesítményindikátorok (KPI) külön kiemelésre kerülnek.
Egy új fejezet foglalkozik az eredménymutatókkal. Mivel ezek több procedúra összetett működéséből származnak, a 38 indikátor a működési-pénzügyi-, a vevői- valamint a munkatársi szemszögből kerülnek ismertetésre.
A befejező rész behatóan ismerteti a mutatószámok (PI, KPI, RI és KRI) alkalmazását a céges gyakorlatban, a vezetői riportokban és az üzleti folyamatok fejlesztésében. Ebben a részben olyan kérdések merülnek fel, mint a mutatók kiválasztása, az indikátorok kapcsolata a stratégiához, a mutatószámok ideális száma, a mérések gyakorisága, helyei, forrásai és az indikátorok helye a beszámolókban. Egy részletes esettanulmányon keresztül az olvasó megismerheti a mutatószám alapú folyamatfejlesztés lépéseit.
A mélyebb ismerkedést a hivatkozások támogatják, amelyek a legtöbb esetben internet linkek. Azért, hogy az ovasót ne terhelje a hosszú URL címek begépelése, a szerző megad egy weboldalt, amelyet felkeresve a hivatkozások egy kattintással elérhetők. A könyv fontosabb képei szinesben hasonlóan érhetők el egy weblapon./