A vállalati adatok kezelése, elemzése és jelentéskészítése ma már elengedhetetlen. A legtöbb vezető és munkatárs jól ismeri az Excel adatszerkesztési és számítási lehetőségeit, azonban egyre több helyen merül fel az igény, hogy Microsoft Access-et is használjunk alkalmazások fejlesztésére.
De mikor érdemes Excel-t választani, mikor Access-t, és mikor érdemes kombinálni őket? Ez a blogbejegyzés végigvezet a legfontosabb szempontokon.
De mikor érdemes Excel-t választani, mikor Access-t, és mikor érdemes kombinálni őket? Ez a blogbejegyzés végigvezet a legfontosabb szempontokon.
Az Excel csere funkciója elég korlátozott, mivel egyszerre csak egy cserét tud végrehajtani. Az itt menutatott VBA program viszont egy táblázatbam megadott akárhány cserepárosra képes azt végrehajtani.
Az utóbbi időben az Excel sablonok készítésénél és egyedi Excel feladatok során egyre többet használom a ChatGpt MI-t VBA kódok írására. Ebben a blogban szeretném összefoglalni tapasztalataimat az eredményes használat érdekében.
A menedzsment számára készített beszámolók kulcsfontosságú szerepet játszanak az üzleti döntéshozatalban. Az adatforrások sokszínűsége, a riportok gyakorisága és az elemzések mélysége alapján eltérő eszközökre lehet szükség a riportok készítésére.
Az Excel sablonok kidolgozása során gyakran használok Visual Basic (VBA) nyelven írt programokat. Ebben a blogbejegyzésben összefoglalom a VBA előnyeit és hátrányait.
Az üzleti intelligencia és adatelemzés napjainkban elengedhetetlen eszközei a sikeres döntéshozatalnak. A Microsoft Power BI egy hatékony, felhasználóbarát adatvizualizációs és elemző eszköz, amely lehetővé teszi a vállalkozások és pénzügyi szakemberek számára, hogy átfogó képet kapjanak adataikról.
Fedezd fel a Power Pivot világát! Ebben a posztban bemutatom, miért érdemes megismerkedned ezzel a menő Excel funkcióval, és hogyan segíthet az adatelemzésben és az üzleti döntéshozatalban. Ne hagyd ki!
Ha Excelben dolgozol, biztosan találkoztál már az adatok kezelésének kihívásaival: több forrásból kell adatokat összegyűjteni, rendezni, tisztítani és egyesíteni. Ez időigényes és monoton munka lehet, de a jó hír az, hogy van egy eszköz, amely ezeket a feladatokat nemcsak leegyszerűsíti, hanem automatizálhatóvá is teszi: ez a Power Query.
Az Oktatás- és Képzésmenedzsment szoftver rendkívül hasznos eszköz a képzési és oktatási programok adminisztrációjának megkönnyítésére. Az Excel alapú alkalmazás és a VBA által biztosított automatizálás lehetővé teszi a gyors adatbevitel, módosítás és kimutatás generálást.
Múlt havi blogomban a "Csináld magad" termékcsoporton belül egy eredménykimutatás tervadatainak táblázatos formában történő elkészítését mutattam be a Microsoft Power Platform termékei, a Power Query, a Power Pivot segítségével. Most folytatjuk az elkészítést a tényadatokkal, melyből további funkciókat, megoldásokat ismerhet meg.