MENEDZSERWEBSHOP
KKV-k fejlődését segítem!
Tartalomhoz ugrás
Mail vagy megbeszélés?
Fodor Tamás vezetési tanácsadó
Közzététel szerző: Fodor Tamás itt kommunikáció · Péntek 16 Okt 2015
Tags: mailmegbeszélésmeeting
Az alábbi történet az egyik ügyfelemnél történt.
Az  eset előzménye, hogy az egyik tulajdonos-üzletág vezető eladta  tulajdonrészét az eddigi többségi tulajdonos-ügyvezetőnek. Az ügyvezető  kinevezte az új üzletág vezetőt és megállapodtak a munkakör  átadás-átvételi folyamatában és határidejében. Ennek érdekében a volt  üzletág vezető továbbra is alkalmazásban maradt.
Egy  hét eltelte után az ügyvezető úgy látta, hogy volt tulajdonostársa csak  délutánonként jár be (korábban sem volt jellemző rá a korai  munkakezdés) a munkahelyre és az új vezető (aki nem egy erőszakos  valaki), nem igazán halad előre az átvételben. Ekkor egy újabb feladat  merült fel. A cég egy direkt maill kampányt tervezett, amelyhez új  prospektusok készültek. Természetesen a szóban forgó üzletág termékeinek  és szolgáltatásainak is szerepelnie kellett a prospektusban. A volt  vezető és egyik munkatársa korábban foglalkozott reklám anyag  összeállításával, amiből azután nem lett semmi, de az eset történésekor  senki nem szólt nekik, hogy új prospektus készül, amiben nekik is meg  kell jelenniük. Az egyik hét elején  felhívott az ügyvezető és elmondta a problémáját:

  • Az ügy sürgős, mert a nyomdai anyag leadását a hét végére tervezik.
  • Az új vezető még nincs teljesen képben, az anyagot nem tudja összeállítani.
  • Az új vezető még a régi munkaköri feladatainak befejezésével is le van terhelve.
  • A régi ügyvezető csak délután jön  be.
Mit csináljon?
  • Írjon  egy mailt a régi vezetőnek, hogy a hét közepére adja le a prospektust?  (Korábban nem szólt neki, mivel már nem vezetője az üzletágnak, ciki új  feladatként kiadni.)
  • Adja ki  feladatként az új vezetőnek?
  • Közvetlenül kérje azt a munkatársat aki korábban részt vett a prospektus kézítésben? (Ekkor átnyúl az új vezető feje felett.)
Én  azt ajánlottam, hogy ne írjon e-mailt, hanem a régi vezető beérkezése  után hívjon össze egy megbeszélést az új és a régi vezetővel. Nyerje meg  a régi vezető elkötelezettségét a prospektus elkészítésében. Az új  vezető is vegyen részt az anyag tartalmi, formai szerkesztésében,  összeállításában.
Az esetnek több megoldása és tanulsága is van.
Lehet  egy olyan megoldás, hogy az új vezetővel és  korábban a prospektus  összeállításában résztvevő munkatárssal tartson megbeszélést. Ha ezen  munkatárs érdemben részt vett a korábbi anyag összeállításában és  rendelkezik az anyaggal, akkor a feladat az új menedzser vezetésével is  megoldható.
Mindenesetre ne mail-lel  próbálja megoldani a feladatot. Sokszor a mail tűnik a leggyorsabbnak.  Gyorsan megírjuk, elküldjük és ezzel le van a gond. Várjuk az eredményt.  Nem lesz kész a prospektus.
Feladat  kiadásoknál a személyes kontaktus , a feladat, a problémák ismertetése,  a meggyőzés és ezen keresztül az elkötelezettség megnyerése  elengedhetetlen!
Másik tanulság az,  hogy miért az ügyvezető foglalkozik ezzel. Miért nincs egy marketing  felelős, aki ezeket az anyagokat mindig naprakészen tartja és ő szervezi  a kampányokat. Akkor valószínű nem maradna az utolsó napokra az egyik  üzletág prospektusának összeállítása.


Vissza a tartalomhoz