MENEDZSERWEBSHOP
KKV-k fejlődését segítem!
Tartalomhoz ugrás
Projekt tervezés 5 lépésben
Fodor Tamás vezetési tanácsadó
Közzététel szerző: Fodor Tamás itt tervezés · 22 Április 2021
Tags: projekttervköltségvetéslikviditásGantt

PROJEKT IDŐ-, KÖLTSÉG- ÉS LIKVIDITÁSTERVEZÉS

Projektek tervezéséhez eddig 2 Excel sablont kínáltam. Az egyik, ami nagyon népszerű, a Gantt diagram, amely egy projekt feladatainak időbeli tervezését teszi lehetővé. A másik egy projekt likviditás tervező sablon. Viszont költségvetés tervezést eddig nem ajánlottam.
 
Régóta fontolgattam egy olyan Excel sablon elkészítését, amely az előbb említett három tervezést egyesíti úgy, hogy az adatokat csak egyszer szükséges bevinni és az Excel képletei automatikusan elhelyezik azokat időben és megrajzolják a Gantt diagramot, a likvciditás diagramot illetve elkészítik összefoglaló költségvetési táblázatot.
 
Az elmúlt hetekben, hogy az Üzleti folyamatok fő mutatószámai c. könyvemmel kapcsolatban már csak a megrendelések kielégítésével kellett fohlalkoznom, nekiláttam és elkészítettem ezt a táblázatkezelőt, amellyel 5 lépésben részletes projekt tervet lehet készíteni.
 

1.LÉPÉS: IDŐTERVEZÉS

 
Egy havi és egy heti felbontású Gantt diagramot tartalmaz a munkafüzet.
A tervezést a havi felbontású Gantt diagramon kell kezdeni. A Feladat, a Kezdet és az Időtartam mezők kitöltésévela a tevékenység végét az Excel automatikusan kiszámolja és megrajzolja az idővonalakat. A bevitt adatok alapján a heti felbontású diagram is elkészül.
 

2. LÉPÉS: BESZÁLLÍTÓK TERVEZÉSE

A következő lépésben a projekt feladataihoz tartozó anyag és alvállalkozói költségeket és azok kifizetésének hatéridejét (napokban) kell megadni. A képletek egy költségvetés táblázatba beírják ezeket a költségeket és a kifizetéseket pedig időben elhelyezik.
 

3. LÉPÉS: BÉR ÉS ÁLTALÁNOS KÖLTSÉG TERVEZÉSE

 
Most a bér és általános költségek bevitele történik feladatonként. Ehhez a személyek bruttó bérének és az egy munkatársra eső általános költségek ismerete szükséges. A képletek egy költségvetés táblázatba beírják ezeket a költségeket és a kifizetéseket pedig időben elhelyezik. Ez a feladat végrahajtásának hónapjai utáni hónapokban fognak teljesülni.
 

4. LÉPÉS: MŰKÖDÉS TERVEZÉSE

 
Ha a projekt egy termelés vagy szolgáltatás létrehozására irányul, megtervezhetjük a működés bevételeit és költségeit, amelyek konkrétan az általános költség, az amortizáció és az árbevételhez viszonyított arányos anyag- illetve bérköltség. A táblázat mellett megjelenik egy fedezeti diagram, amelyről leolvasható, hogy a működés mikor válik nyereségessé.
 

5. LÉPÉS: LIKVIDITÁS TERVEZÉSE

 
Az utolsó lépés a finanszírozás megtervezése. Ezt a saját és/vagy idegen forrás biztosíthatja. Az adatok megadása során egy likviditás diagramon ellenőrízhető a cash-flow alakulása.
 
Tekintse meg a blog végén elhelyezett videót a sablon működéséről!

A munkafüzet egy műszerfalat is tartalmaz, amelyen beállíthatjuk a tervezés kiinduló adatait (adók, vevői- és szállítói futamidő) és megtekinthetjük a tervezés eredményeként létrejött táblázatot és diagramokat. Az alábbi ábra mutatja a műszerfalat.


 
Az Excel sablon jellemzői:
 
·       30 feladat tervezhető,
·       projekt feladatonként 5 szállító, 4 munkatárs bére és 1 általános költség kalkulálható,
·       termelő vagy szolgáltató beruházási projekt esetén a működés bevételei és kiadásai is t
·       a finanszírozás saját és külső forrás alapján vehető figyelembe,
·       a költségterv és a likviditási terv automatikusan létrejön,
·       időtáv: 5 év havi bontásban,
·       a befolyó pénzáramok, kifolyó cashflow és az egyenleg havi, oszlop-diagramos megjelenítése,
·       műszerfal az eredmények összefoglalására,
·       a felesleges sorok és oszlopok elrejthetők, amely a táblázat áttekinhetőségét javíthatja,
·       a sorok, oszlopok, cellák formázhatók (magasság, szélesség, szin, betűtípus, betúnagyság), amellyel a táblázat    esztétikus megjelenése biztosítható.




Vissza a tartalomhoz