Professzionális kis adatbázisok Excelben
Közzététel szerző: Fodor Tamás itt adatbázis · Szombat 29 Jan 2022 · 2:00
Tags: HEM, adatbázis, nyilvántartás
Tags: HEM, adatbázis, nyilvántartás
Professzionális kis adatbázisok
Legutóbbi blogomban az Excel táblázatok három típusával foglalkoztam. Ezek közül az első "Kis adatbázisok" néven szerepelt és ezekről a következőket írtam:"A felhasználók általában ilyen kis adatbázisok készítésével kezdik a táblázatkezelők használatát, amikor bármilyen adatot kell gyűjteni: ügyféllisták, leltár, tagjegyzék stb.
Ezek a fájlok általában nem tartalmaznak egyetlen képletet sem, és a tartalom szöveges is lehet. Ezek a fájlok általában kicsik (kevesebb, mint 1000 adatsor).
Négy fajtájuk van: két-, többdimenziós, hiararchikus és relációs adatbázis."
Egy kis adatbázist valóban könnyű elkészíteni: definiáljuk és elnevezzük az oszlopokat, formázzuk azokat és csinosítjuk a táblázatot. Ezzel készen is van!
Egy ilyen sokoszlopos és soros táblázatban azonban nehéz eligazodni, az adatbevitelek és módosítások során nagy a hibázás lehetősége. Ezért érdemes ezeket professzionálisan elkészíteni, amely alatt a következőket értem:
2. A keresésre és rendezésre szolgáló mezők adatai legördülő listáról választhatók.
3. Az adatokat tartalmazó adatbázis védett, így közvetlenül nem lehet az adatokkal dolgozni.
4. Az adatbázisról minden módosítás alkalmával készül egy biztonsági másolat, amelyről az eredeti adatbázis mindig visszaállítható.
5. A lekérdezések, kimutatások a Powe Query segítségével történik.
Már ebből a felsorolásból is látható, hogy egy ilyen, professzionális Excel adatbázis elkészítése bonyolult, mélyebb Excel tudást igényel: hogyan kell beviteli űrlapot készíteni, Visual Basic programozás és Power Query felkészültség.
Kis- és középvállalatoknál (kkv) és szervezeteknél gyakran alkalmaznak Excel adatbázisokat a különböző nyilvántartások céljából. Úgy gondoltam, hogy küldetésemnek megfelelően (KKV-k fejlődését segítem!) készítek és a Menedzserwebshopomban kínálok ingyenes és fizetős, professzionális adatbázisokat. Sőt, azt is felkínálom, hogy egyedi igényeket is megvalósítok!
Az első. egy Humán erőforrás menedzsment (HEM) adatbázis, amely az alkalmazottak nyilvántartását biztosítja és a toborzás folyamatát követi. Az alkalmazotti nyilvántartásban lehetőség van a személyi értékelések és a panaszok követésére is.
A toborzás adatbázisából a felvételre került személyek egy kattintásra átkerülnek az alkalmazotti nyilvántartásba.
A próbaverziót és a használati útmutatót innen töltheti le!
Ennek egy nagyon leegyszerűsített, ingyenes változata az itt érhető el!
A következő, pár hét múlva megjelenő adatbázis az értékesítési nyilvántartás lesz, amely tartalmazni fog egy CRM, egy ajánlat és egy szerződés nyilvántartást!
Iratkozzon fel itt és amikor elkészült, elküldöm a próbaverziót!