Blogom - Fodor Tamás vezetési tanácsadó, coach webshopja és blogja

Fodor Tamás vezetési tanácsadó









Kis- és középvállalatok
fejlődését segítem!










MENEDZSERWEBSHOP

Likvidítás tervezés Projekt tervezés Gantt diagram SWOT analízis Pareto diagramPénzügyi tervezés KontrollingGondolati térkép

Telefon: 06305005729
Tartalomhoz ugrás

Meggondolatlan munkatárs felvétel

Fodor Tamás vezetési tanácsadó, coach webshopja és blogja
Közzétette itt HEM ·
Tags: munkatársalkalmazásfelvétel
Az egyik cég  többségi tulajdonosa közölte az ügyvezetővel, hogy felvett két fizikai  munkást. Régebben is a vállaltnál dolgoztak, de nagyon sok probléma volt  velük, ezért elmentek, most mondták, hogy visszajönnének. Nagyon  önállóak és ügyesek, ezért kiemelt órabért ajánlott nekik.
Valóban problémás emberek voltak. Csoportban nem tudtak dolgozni és senkit nem fogadtak el főnöküknek a főtulajdonoson kívül.

Egyszer,  pénteken késő délután, az egyik munkás megtagadta a munkát. A  főtulajdonos a vezérigazgatóhoz fordult, hogy mit csináljon, mondjon  fel? A vezérigazgató egyetértett. A főtulajdonos öt perc múlva  megkönnyebbülten és büszkén mondta, hogy elküldte. Hétfőn a munkás  visszakönyörögte magát.

Végül  is a szervezeti felállás szerint a két munkás főnöke a főtulajdonos  volt, de egyre többször mondta, hogy terhes neki a két ember irányítása  és számonkérése. A vezérigazgató javasolta áthelyezésüket a gyártásra,  ahol a vezető biztos, hogy kézben tudja őket tartani, mivel ipari  környezetben nagy tapasztalatokat szerzett vezető volt. A főtulajdonos  örömmel fogadta a javaslatot. Mivel hónap közepe volt, a vezérigazgató  úgy intézkedett, hogy az áthelyezést a következő hónap 1-én legyen  hatályos. A havi kontrolling jelentést megzavarta volna a bérköltség  megosztása. Másnap kiderül, hogy a főtulajdonos intézkedett. Szólt a két  munkásnak, hogy azonnal „áthelyezte” őket a termelésre.

Persze az áthelyezés időpontja nem okozott nagy gondot, de a történet megint tartalmaz pár hasznos konklúziót

Ha  már egyszer bebizonyosodott, hogy a felvett dolgozókkal korábban  probléma volt, miért kerültek alkalmazásra? Miért nem egyeztetett a  főtulajdonos az ügyvezetővel? Miért helyezte át őket azonnal a  megbeszélés után? Itt megint a tulajdonosi türelmetlenséget fedezhetjük  fel és azt a problémát, hogy a tulajdonos a hibás döntéseiért,  intézkedéseiért nem vonható felelősségre, nem marasztalható el?

Jó  ha egy vállalat a humán erőforrás menedzsment politikával és  szabályzattal is rendelkezik, amelyben lefektetik a munkaerő keresés,  alkalmazás elveit és gyakorlatát, valamint azt, hogy ki vagy kik a  kompetensek a különböző döntések, intézkedések meghozatalában.



Szavazat: 0.0/5
Vissza a tartalomhoz