Szisztematikus problémamegodás
Egy vállalat életében a probléma egy megoldásra, javításra váró, a szervezet működését rontó, gátló hiba, tényező, nem megfelelő működés. A problémamegoldás pedig a probléma hosszabb távú megoldása. A gyakori, mindennapos tűzoltás nem problémamegoldás, mert meg fog ismétlődni. A problémamegoldás egy tudatos, megtervezett folyamat, amelynek során feltárjuk a probléma gyökereit, a fejlesztés lehetőségét, amely alapján olyan megoldást dolgozunk ki, amely hosszú távra szól. A probléma-megoldás tehát probléma megelőzés.
A nyolc lépéses problémamegoldás a folyamatos fejlesztés, a PDCA elvet követi.
Ezen elv azt mondja, hogy először minden tevékenységünket tervezzük meg (Plan), majd hajtsuk végre, csináljuk meg amit elterveztünk (Do), majd ellenőrizzük (Check) az eredményeket és az eltérések, konklúziók alapján avatkozzunk be (Act) és javítsuk a tevékenységet. A javítási folyamat lehet egyszerű, amely nem igényel tervezést, bonyolult, összetett esetben azonban ismét a tervezési szakasszal kezdünk. Ha ezt folyamatosan csináljuk, akkor a tevékenység eredménye folyamatosan nőni fog- Ezen elvet figyelembe véve, a problémamegoldás 8 lépése a következő:
Ezt a módszert először Videotonban alkalmaztuk, amelyről a YouTube-on található egy video (7 lépéses válságkezelés) amelyben részletesen ismertetem a válságkezelésünket.
A módszert egy konkrét példán keresztül a Egyre jobban c. könyvem mellékletében mutatom be részletesen.